7. listopadu 2010

Expedice MAVEFA 2010 - Den první - PŘÍJEZD

Úterý, 3. srpna 2010

V pět hodin třicet pět mě opustilo štěstí, dorazil jsem na nádraží a vlak na koleji ještě stál, takže bylo jasné, že se výletu na Fatru prostě nevyhnu. Původně plánovaný zájezd do Černé Hory se sice změnil ve výlet k našim nejbližším sousedům, ale ve tvářích všech se zračilo, že si o užijeme stejně, ať už budeme kdekoli.

Žlutý autobus do Košic od nejmenované české cestovky měl deset minut zpoždění, což ale zmiňovaná kancelář vykompenzovala bohatým výběrem romantických filmů. Kromě toho nám cestu zpříjemnil i beton a ranní pivo, které někteří nechuťáci lemtali už od rána. Prvním filmem byl animovaný Příběh žraloka, druhý se jmenoval Jeden den v New Yorku, což byla pěkná blbost, ale hráli tam dvojčata Olsenovy, takže bylo alespoň na co koukat. Třetím filmem byly Prázdniny s Kate Winslet a Camron Diaz. Na čtvrtý už jsem se vážně nechtěl dívat, ale hrála tam Jeniffer Aniston. Poslední film, byla komedie, jak nějakej týpek stavěl archu. Na ten už jsem se nedíval. Nutno říci, že zbytek osazenstva většinu cesty prospal. Asi je ty slaďárny tolik neberou, nevím.



Po dlouhé a strastiplné cestě jsem dorazili do Banské Bystrici. Nejprve jsme zašli do nádražního kiosku domluvit se na tom, kam vlastně půjdeme. Po chvíli a pivu jsme vyrazili. Samozřejmě špatným směrem. Kdo mohl však tušit, že ještě nejsme na mapě? Nakonec jsme vyměkli a zeptali se hodných taxikářů, kteří nám poradili, ale zároveň nás upozornili, že je to FAKT daleko. Po zralé úvaze a po nákupu zapomenutých potravin jsme se rozhodli využít služeb místní MHD. V autobuse nastalo ještě jedno zpestření, když jsem náhle zjistil, že jsem zatáhl mamince papíry od auta. Naštěstí se povedlo tento problém vyřešit velmi rychle na nejbližší poště. Akorát polovina výpravy nevědouc o mém problému se rozhodla vystoupit z autobusu za mnou, ale hned zase naskočili, čímž se na rozdíl ode mně vyhnuli nákupu další jízdenky (zloději!). Nakonec ale vše dopadlo dobře a v pozdním odpoledni jsme z banskobystrického sídliště Sásová- Pieninská vyrazili vzhůru.

Cestou jsme probírali různá zajímavá témata. Bylo zkrátka znát, že už jsme se dlouho neviděli. Naší pozornost na trase získala především vodárna, do které bylo vidět. Další zajímavostí byl lyžařský vlek. Protože den pokročil, rozhodli jsme se u jeho dolní stanice přerušit naší pouť a zakempili jsme. Večer jsme si ještě přečetli začátek z tématické knihy Proč bychom se nepotili aneb Jak se chodí po horách.

MIEČKA NEPŘIŠLA!!!

zapsal v chatě pod Borišovom

Rádoš

Žádné komentáře:

Okomentovat